LLIURAMENT DELS PREMIS DEL CERTAMEN D'IL·LUSTRACIÓ I FOTOGRAFIA SHARE & DIR

Divendres 28 d'abril va tenir lloc al Palau Macaya l'acte de lliurament de premis del I Certamen de Fotografia i Il·lustració Share & Dir. L'acte es va desenvolupar en el marc de la VII Jornades FashionFrame, iniciativa també de la Fundació Pineda. Els dos projectes de la Fundació tenen una clara intenció social: conscienciar els ciutadans que darrere dels fets, els problemes, conflictes i la moda ... hi ha històries personals, humanes, biografies que donen una força i un valor incalculable a la realitat que vivim. El moment més emotiu de l'acte va ser quan els periodistes van relatar les seves experiències en els camps de refugiats, i ens van explicar de primera mà algunes de les seves històries.

El jurat format per: Paul Mac Manus (fotògraf), Alex Flórez (fotògraf), Mercè Tiana (Cap Departament de Ceràmica a l'Escola d'Arts Pau Gargallo), Alejandro Maristany (Interiorista), cria·lí Martorell (Secretari General i jurídic de la Mina de Terrassa, responsable departament de responsabilitat social) i Maria Toro (Vocal del Patronat de la Fundació Pineda), han decidit atorgar els premis:

categoria professional

• 1er premi (1000 euros) Les ferides de la memoria de Xaxier Betral, cap de fotografía del diari Ara
  • 2r premi (600 euros), L'altra frontera de Marc Sanye, periodista fotògraf.
  • accèssit (200 euros), Camí cap a la llibertat de Maria Ochoa de Olza, (aficionat)

categoria estudiant

• 1er Premi fotografia (400 euros), Història d'unes sabatilles de Àsia Martí, (estudiant de Batxillerat)
  • 1er Premi Il·lustració (400 euros), Experiències d'una reportera al Líban, Maria Yuling Martorell, (estudiant de Batxillerat).

El guanyador del primer premi ha decidit donar-lo íntegrament a Proactiva Open Arms, una ONG de Badalona (Barcelona, Espanya) la principal missió és rescatar del mar als refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa. Neix d'una empresa de socorrisme i salvament marítim amb dilatada experiència a les costes espanyoles. És per la Fundació Pineda un motiu de satisfacció i gratitud aquesta decisió d'Ara, que ens permet col·laborar d'una manera tan directe als Refugiats.