V JORNADES FASHION FRAME 2015

Divendres 20 i dissabte 21 de febrer vam celebrar les V Jornades Fashion Frame a la UIC. Pensar, decidir, conviure: 3 claus per educar en estils de vida, va ser el tema d'aquesta edició. Van assistir unes 40 persones provinents de diferents punts de la geografia espanyola: Almeria, Burgos, Granada, Valladolid, València, Còrdova, Madrid, Bilbao, Canàries… També van participar consultores de Portugal, Londres i Suïssa.

Les ponències centrals de les Jornades van ser dirigides per les responsables del projecte Fashion Frame. Es van presentar alguns dels estudis antropològics, sociològics i de comunicació que s'estan duent a terme a la Fundació Pineda. Arancha Felipes, professores del CEU de Madrid i autora del primer llibre sobre coaching en imatge personal i moda, aportar algunes reflexions sobre l'educació dels joves sobre aquests temes.

Al programa es van incloure la presentació de comunicacions realitzades per alumnes de la primera promoció del Curs Bàsic de Moda de la Fundació. A més van aportar interessants estudis dues professores, Blanca Beltrán i Mari Luz Ruíz de Fuenllana, i Mónica Fernández Morilla, l'equip d'investigació en sostenibilitat de la UIC. També es va incloure entre les comunicacions, la transmissió d'una experiència que s'està duent a terme a Londres: l'edició i publicació d'una revista feta per adolescents i dirigida a elles.

Divendres a la tarda es van exposar algunes rèpliques d'indumentàries d'època, material proporcionat pel Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa. Aquesta exposició va ser el marc de la intervenció de la responsable de l'aula didàctica del Museu, Helena Penya, que va mostrar algunes experiències d'activitats que s'ofereixen en aquest Centre, i ens va dirigir un taller pràctic sobre formes de treballar la història del vestit i els teixits.

Les Jornades van oferir un espai de reflexió i d'intercanvi d'experiències, i es van concretar interessants plans d'acció i d'estudi per afrontar els desafiaments educatius que ens planteja la societat fashionista en la qual estem immersos.